Hoewel ik nooit zo’n fan van de Rolling Stones ben geweest, mogen ze toch niet ontbreken. Vandaag beginnen we de week met “Honky Tonk woman”. Dat belooft wat voor de komende dagen 😉
Category Archives: Zoeken en vinden op internet
100 jaar
Dit jaar bestaat het merk Brabantia 100 jaar. Ik vermoed dat er in Nederland geen huis te vinden waar niet een artikel van Brabantia staat. Brabantia bussen in de keukenkast, brood uit een Brabantia broodtrommel, afval in de Brabantia prullenbak. Hele generaties zijn met het merk vertrouwd en herkennen het meteen.

Crèmekleurig, donkergroen of oranje met een gestileerde bloem. Alles heel herkenbaar en al weer een tijd uit de mode.
Maar omdat alles wat ouderwets is met de regelmaat van de klok toch weer modern wordt, brengt het merk voor zijn 100e verjaardag een hele nieuwe lijn op de markt. In de vertrouwde oranje kleur en met weer die gestileerde bloem er op. Vintage in een nieuw jasje 😉
Haan (of kippen)
Herinner je nog dat bericht over de Franse haan Maurice? Die te veel herrie maakte en dus maar verbannen moest worden, volgens de stadse buren. Zij waren tenslotte voor hun rust naar het platteland verhuisd. Dat gekakel en gekraai moest maar eens afgelopen zijn.

Gelukkig heeft een Franse rechter beslist dat Maurice nog lang niet met pensioen hoeft. Hij mag nog vrolijk rond blijven lopen en zijn kippetjes tot eieren leggen aansporen.
Misschien moeten we dit bordje vertalen in het Frans en aan die buren geven. Of zijn die inmiddels verhuisd naar een nog stiller huisje?
Muzikale maandag
Deze week geen rustig begin, maar ouwe rock and roll. Buddy Holly met “Peggy Sue”
Nostalgie…

Vroeger woonde ik in de buurt van de Van Nelle-fabriek. En wij dronken thuis Van Nelle thee. Of de koffie ook van Van Nelle was, weet ik niet meer. Maar ik neem aan van wel, want mijn moeder spaarde nauwgezet de bonnetjes.

Soms mocht ik dan mee die bonnen inwisselen. Voor de Piggelmee boekjes, maar ook voor lepeltjes, kopjes en later zelfs een koffieapparaat.
Ik vond het Van Nelle gebouw heel imposant. Het rook er lekker en ik herinner de lange gangen. Maar vooral herinner ik me de waarschuwing van mijn moeder, als ik met een minder mooi rapport thuis kwam. “Pas op, je gaat nog naar de koffiebonenzolder”.
Dat betekende dat je dagelijks alle koffiebonen langs je heen zag gaan en dan de slechte bonen er uit moest halen. Het leek me geen fijn werk, dus dan deed ik beter mijn best.
Even promoten…
Vandaag starten de Wereldhavendagen 2019 in Rotterdam. Al meer dan 25 jaar een groots evenement in de grootste haven van Europa.
Als rechtgeaarde Rotterdammerts hebben wij al van te voren bedacht aan welke excursies we mee willen doen en daarvoor kaarten besteld.

Maar wie ook wil genieten van de stad, de drukte, de levendigheid en al het (scheepvaart)verkeer kan natuurlijk gewoon de trein, bus of auto nemen en naar Rotterdam toe komen. Er is uitstekend openbaar vervoer, dus ik zou zeggen kom eens een kijkje nemen.
Binnenkort vertel ik over wat wij gedaan en gezien hebben. Vandaag plaats ik nog maar even een foto van een voorgaand jaar.
Nee, ik heb GEEN aandelen in de stad en word ook niet betaald voor de reclame. Dit is gewoon een blogje, omdat ik Rotterdamse in hart en nieren ben 😉 😉 😉
Muzikale maandag
Een wat geheimzinnig filmpje, maar de muziek is prachtig…. Mooi begin van een nieuwe week: Madredeus Guitarra Lisbon Story Soundtrack
Muzikale maandag
Lekker zwijmelmuziekje uit de oude doos. Paul Anka met “Put your head on my shoulder”… Ogen dicht en ik ben weer 18 😉
Muzikale maandag
Zorgen maken we ons allemaal, maar waarom? Houd het hoofd koel en laat los, net als Bobby McFerrin “don’t worry, be happy”
Toch wel leuk….!
Al vaker schreef ik mijn afschuw voor reclame. Zo overdreven, zo hard tegenwoordig, zo veel kabaal en vooral soms zo stompzinnig.

Maar ja, soms kan een mening toch wel veranderen. Niet dat ik nu likkebaardend de reclames doorspit, welnee! Maar op Pinterest kwam ik opeens dit tegen. En als je zoiets aanklikt dan volgt er geheid meer.
Daarvan is ook niet alles even leuk, maar een paar plaatjes wil ik toch laten zien. Vooral omdat dit soort reclame-uitingen niet meer voorkomen. Want wie rookt er nog en wie heeft er dus lucifers nodig?






