“Eh l’amour”, een ode aan de liefde, met veel glitter, glamour en veren. Het mag ook wel wat minder, maar dit hoorde toch zo bij Zizi Jeanmaire. En het is wel leuk om te bekijken.
Category Archives: Zoeken en vinden op internet
Pareltje
Ook Tonny van Verre schreef een heel leuk liedje, dat door Edwin Rutten lekker jazzy gebracht wordt. En de muziek, ja natuurlijk! Die is van Harry Bannink.
Muzikale maandag
Deze week een echte gouwe ouwe, nog zwart/wit zelfs. Maar die stem, dat charisma is van alle tijden. Frank Sinatra met “Fly me to the moon”.
Pareltje
En dit is toch ook een heerlijke tekst van Karel Eykman, gezongen door Piet Hendriks. En de muziek, ja natuurlijk van Harry Bannink.
Muzikale maandag
Vrolijk, maar misschien toch ook een beetje droevig, dat is Portuguese muziek op en top. Deze week Sara Tavares met “Coisas Bunitas”
Pareltje
Deze week een lied dat is geschreven door Willem Wilmink. Frank Groothof en Wieteke van Dort zingen “Tijd is geen lijn. En de muziek, ja natuurlijk, is van Harry Bannink.
Klein, kleiner….
We hebben nog helemaal geen plannen om te verhuizen. Toch bekijk ik graag filmpjes van “tiny houses”. Vooral omdat sommige mensen in hun hang naar klein, kleiner, kleinst hun huis(je) tot op de millimeter hebben uitgedokterd.
Er bestaan een aantal YouTube-kanalen met allerlei filmpjes en een daarvan bekijk ik met veel plezier: “Never too small” .
De filmpjes duren niet al te lang en geven een mooi inzicht hoe mensen problemen oplossen. Soms is het nogal voor de hand liggend, soms is het zo ingenieus uitgedacht.
Wie deze flat wil bekijken, klikt op de link. En vindt dan vanzelf nog veel andere filmpjes.
Nou ja, het is een beetje vergelijkbaar met “gluren bij de buren”. Eén van mijn “guilty pleasures” 😉
Muzikale maandag
“Dit maal een begin van de week in het Nederlands, met Rob de Nijs samen met Simone Kleinsma: “Zomaar van je houden”
Pareltje
Ben Ali Bibi, een ontroerende tekst van Willem Wilmink, meesterlijk vertolkt door Joost Prinsen. En de muziek, ja natuurlijk, van Harry Bannink.
Lekker stel

Kennen jullie die stelletjes die allebei hetzelfde dragen? Of in ieder geval hun kleding op elkaar hebben aangepast? Op Instagram kun je een Japans echtpaar vinden, dat zeer regelmatig foto’s plaatst. Dat zal wel elke dag overleggen zijn bij de kledingkast.
Hier komen die jacks of broeken meestal van de ANWB-shop en worden de mensen in die kleding ANWB-echtparen genoemd.
Maar nu kun je ook met je hond een setje vormen. Want bij Lidl zijn jacks in diverse kleuren te koop en daar bij passend een dekje voor je hond. Nou ja, ieder zijn smaak.
Wij hebben geen hond, dus we laten het aan ons voorbij gaan. Maar wie wil…!

