Het is al weer de laatste maandag van een veel bewogen jaar. De lijst voor komend jaar is al weer grotendeels gevuld.
En dit rare jaar, vol kommer en kwel, sluit ik af met spettend vuurwerk: Kate Perry met Firework
Het is al weer de laatste maandag van een veel bewogen jaar. De lijst voor komend jaar is al weer grotendeels gevuld.
En dit rare jaar, vol kommer en kwel, sluit ik af met spettend vuurwerk: Kate Perry met Firework
Dit is sowieso een heel gek jaar en de Kerstdagen zullen niet veel anders zijn. Minder druk, minder luidruchtig, minder vrolijk als andere jaren.
Daarom zocht ik op internet naar iets liefs, romantisch en zoets.
En vond ik deze kerstkaart met crinolines, hoge hoeden,
keurige heren en warme bonten mofjes.
Een beeld uit een ver vervlogen tijd,
die nu rooskleuriger lijkt
dan het toen wellicht was.
En hoe kijken we over -pakweg- 50 jaar tegen 2020 aan?
Wie zal het zeggen?

Maar ondanks alles,
wens ik jullie hele prettige Kerstdagen.
(Her)kennen jullie deze reclame nog? Hij is van 2009, met die leuke supermarkt manager van de Appie.
Die traan in de stem van Harry Piekema is het helemaal. Bijna klassiek !
En ja, zo langzamerhand begint het ook hier op kerst te lijken. Dus zingt Michael Bublé dat het ook nij hem ‘It is beginning to look a lot like Christmas’
Dit is dan het laatste liedje uit de serie. Er zijn nog onnoemelijk veel andere liedjes, maar het wordt steeds lastiger om een bijpassend YouTube filmpje te vinden.
Als uitsmijter zingt Wim Sonneveld de onvergelijkbare tekst van Michel van der Plas op muziek van, ja natuurlijk, Harry Bannink.
In deze doorgaans donkere tijden kunnen we wel wat zonneschijn gebruiken. Dus brengt John Denver ons Sunshine on my shoulders.

2020 was het jaar waarin ineens alles anders moest. En het is zelfs nog steeds heel actueel.
Geen zoenen, geen knuffels, geen vergaderingen, geen bezoek, geen…. nou ja, kortweg alles is anders.
Het zal dan ook wel een heel andere kerst dan anders worden.
Maar de opa van Loesje laat zich niet uit het veld slaan. Je krijgt je glaasje thuis bezorgd, maar wel goed opletten en meteen naar de deur. Anders vervliegt het ;-(
Een absoluut prachtige tekst van Ischa Meijer, gezongen door Jenny Arean en op muziek van, ja natuurlijk, Harry Bannink.
Wij draaiden vroeger nog wel platen van de Dublinners, maar die zijn nu toch een beetje te oud. daarom vandaag The Rumjacks met An Irish pubsong. Misschien nog iets te vroeg, maar het veegt wel alle muizenissen uit je hoofd. Dus misschien toch even kijken en luisteren.
Uit het programma Het Seniorenconvent zingen Adèle Bloemendaal, Coen Flink, Leen Jongewaard e.a. het liedje “Gemeentepils, geschreven door Hans Dorrestijn en de muziek is, ja natuurlijk, van Harry Bannink.