Tijdens de laatste Wereldhavendagen in Rotterdam zagen we een demonstratie van onder andere deze boot.Als je op de foto klikt, opent een kort filmpje van een echt waterballet.
Category Archives: reizen
Spreuk van de week
| Wie gelukkig wil reizen, reist met weinig bagage. | Antoine de Saint-Exupery |
Naaien
Place des Vosges
Het miezerde een beetje, toen we er waren, het leek allemaal een beetje grauw. Maar toen hoorden we een prachtige stem zingen, zacht gitaarspel. En de hele sfeer veranderde. Van grauw en grijs werd het ineens “La vie en rose”.

Droste-effect
![]() |
Deze muurschildering is te zien op de hoek van de De Ruyterstraat en de Prins Hendrikkade in Rotterdam. Ik maakte de foto eigenlijk omdat ik het een leuk plaatje vond, typisch behorend bij deze buurt. Maar toen ik de foto nog eens goed bekeek, zag ik dat de maker er een mooi “Droste-effect” in had verwerkt. Op het huis achter de zwaaiende vrouw staat namelijk een zelfde schildering, met daarin …. |
Navigatie
| Stel dat Vasco da Gama nu opeens weer op deze wereld zou zijn, of Columbus, of Abel Tasman, Olivier van Noort…. het kan natuurlijk niet, maar stel je het eens voor.
Die zouden nu nooit zomaar op goed geluk in een bootje zijn gestapt en op weg gegaan. Die zouden eerst hun bestemming hebben ingetypt in het navigatiescherm en zo linea recta naar de juiste eindbestemming gaan. Efficiënt, ja zeker. Maar niet avontuurlijk, gevaarlijk of romantisch. |
![]() |
Wij zijn inmiddels zo vertrouwd met TomTom, Google Maps en Navigatie. Elke plek op deze wereld kunnen we vanachter de computer bekijken. Heerlijk om te zien in welk Verweggistan de kinderen zich bevinden, hoe het hotel ligt waar we willen boeken. Maar ook een beetje saai.
Soms rijden wij dus zomaar op goed geluk, kijk ik weer ouderwets op de kaart en nemen we prompt de verkeerde afslag. En kijk, dan weten we ineens weer hoe handig dat apparaatje in de auto is.
Redden
Spelletje 37
| Vorige week stond hier een foto van het Luikse station Guillemin, ontworpen door Santiago Calatrava. Wij waren er dinsdags geweest en zeer onder de indruk van het gebouw. Klik hier voor foto’s die we daar maakten.
Het station werd herkend door Bettie, Hanneke en Henk, die ook de hand van de architect er in herkenden. en zo elk 2 punten verdienden. |
![]() |
![]() |
De vraag van deze week luidt: wie is deze man? Antwoorden kunnen tot vrijdagavond 19.00 uur, uitsluitend per e-mail, worden gezonden aan: |
Tapdance
Een bezoek aan Parijs, daar hoort natuurlijk ook het Centre Beaubourg bij. Niet alleen vanwege de kunst, maar vooral ook om het plein, waar de kunstenmakers hun acts vertonen.
Voor ons was dit jongetje de top (en niet alleen voor ons):









