| India, onderwerp vandaag bij Sunday Postcard Art.
Ik was er nog nooit, maar wil er best wel een keer naar toe. Het lijkt me een land van geuren, kleuren, enorme rijkdom en afgrijselijke armoe. En van films natuurlijk. Bollywood vormde dan ook de inspiratie voor deze kaart. Hoe het in India werkelijk is, horen we te zijner tijd. Want jongste zoon gaat binnenkort voor een half jaar door dat land reizen. India, is today’s theme with Sunday Postcard Art. I never have been there, but would like to see that country. It seems to me a mix of colours, smells, enormous richness and terrible poorness. And of films, of course. Bollywood was my inspiration for this card. How it really is in India we will hear within short, as our youngest son will travel for half a year through India |
![]() |
Category Archives: reizen
Mal plaatje
Zeereizen
| Wat een toepasselijk thema bij Sunday Postcard Art: zeereizen. Dit weekend doet het grootste cruiseschip ter wereld Rotterdam aan. Morgen gaan we kijken.
Maar ik liet me inspireren door de oceaanstomers van vroeger (met dank aan de site van de Rotterdamse Lloyd, waar ik alle gebruikte plaatjes vond). A lovely theme this week with Sunday Postcard Art: sea-voyages. This weekend the largest cruiseship in the world will call at Rotterdam. Tomorrow we will take a look at her. But I got inspired by the older seacastles (thanks to this site of the Rotterdamse Lloyd, whre I found all the images for this card). |
![]() |
Voor haastige reizigers
Boeddha
Autorallye
Strand (2)
Hiep hiep hoera voor de IT-er. Hij heeft onmiddellijk alles weer goed gezet en dus hierbij de foto van de stoere stronken, die zich niet door kou of wind van het stand lieten verjagen.

Strand
We waren een paar weken weg, vakantie houden in Noord Duitsland. Optimistisch koffers gepakt met wel wat warms erin, maar vooral gerekend met zonnige, warme dagen.
Nou mooi niet, soms was het niet meer dan 8 graden. En met een straffe wind is dat niet echt wat we wilden.
Wel foto’s gemaakt. Maar door een technische moeilijkheid lukt het me niet om een plaatje bij mijn blogje te zetten. Hier moet even mijn eigen IT-techneut helpen.
Plein van de Hemelse Vrede
![]() |
Toen ik Bettie’s verslagen over Beijing las, kreeg ik meteen weer zin om naar China te gaan. Maar omdat tussen droom en daad altijd wel bezwaren liggen, dan maar deze week een foto die ik in december 2003 maakte van man en zonen op het Plein van de Hemelse Vrede in Beijing. |









