Schoenen en tassen heeft een vrouw nooit genoeg 😉 Maar in deze tasjes gaat niet echt veel. Met één bonbonnetje of een stukje gastenzeep zijn ze al vol. Ze meten namelijk niet meer dan zo’n kleine 10 centimeter. Maar het is zo leuk om ze te maken en te versieren. Ik ben er al een paar avonden mee zoet geweest. En zo wordt het geven van geld voor een verjaardag toch nog heel persoonlijk!
Category Archives: Hobbies
Stempel-event 2011
Voor de 3e keer ging ik, samen met Bettie, naar het Art Specially stempel-event. Het was weer druk, leuk en gezellig. Snuffelend langs alle stands met stempels, stempels en nog eens stempels en alle andere zaken die bij deze hobby van pas komen. Overal kaarten, die als inspiratiebron kunnen dienen. En een enorm geroezemoes.
We konden aanschuiven bij een workshop en keken verder onze ogen uit en liepen onze voeten moe. Hierbij een impressie van hoe druk het was:

Bij de stand van Treasure Crafts waren we beiden helemaal weg van de grappige huisjes-stempels en de kaarten die daarvan gemaakt waren. Helaas is slechts één foto redelijk gelukt:

De dag werd afgerond met een workshop “melting pot”, waar we een tag maakten:
![]() |
![]() |
Diva
![]() |
Hier is ie dan: de jas waarover ik vorige week al schreef.
Helemaal zelf ontworpen, patroon getekend, geknipt en genaaid. Uiteraard met de nodige aanwijzingen van mevrouw Both en Henny van de Rotterdamse Snijschool. Het was geen snel project, maar ik heb er erg veel van geleerd. Hierboven staat een collage van foto’s die ik maakte gedurende het hele proces. |
Voorlopig gaat ie nu even de kast in, tot de herfst en het weer koud en guur wordt.
Nog even…
Eigenlijk had ik voor vandaag al een blogje klaar. Want mijn jas is helemaal af en die wilde ik natuurlijk laten zien. Alleen moest ik hem nog voor de foto showen.
Het was gisterenmiddag prachtig weer, dus het had prima gekund.
Maar ik ben het domweg vergeten. Veel te druk met boodschappen, telefoontjes en andere klussen.
Dus morgen een nieuwe kans. Houd ik jullie nog even nieuwsgierig….
Winters
Woolton Pie
![]() |
In de 2e wereldoorlog werd dit recept bedacht door de chef van het Savoy Hotel en genoemd naar Lord Woolton, die in Engeland Minister van Voedsel was. |
Vanwege de schaarste was er geen vlees voorhanden, maar op het platteland wel voldoende groente. Het recept kan naar eigen inspiratie aangepast worden, maar wortelen horen er in.
Ik heb er ook een hedendaagse draai aan gegeven.
| 250 gram aardappelen 25 gram boter (of margarine) 1 ei 50 gram gemalen kaas 150 gram wortel, in blokjes 150 gram knolselderij, in blokjes 400 gram bloemkool, in roosjes 150 gram prei, in dunne ringen 1 (groenten)bouillonblokje zout en peper naar smaak |
Voor de saus: 25 gram boter of margarine 600 ml. magere melk |
Verwarm de oven voor op 200 graden.
kook de aardappelen, giet af en laat uitdampen. Stamp ze tot puree met 25 gram boter en een ei en breng op smaak met zout en peper.
Zet water met bouillonblokje op en kook de wortel en knolselderij 5 minuten, doe de bloemkoolroosjes erbij en kook nog 5 minuten, voeg dan de preiringen erbij en kook nogmaals 5 minuten. Laat uitlekken (vang de bouillon op, maak daar morgen soep van 😉 )
Smelt voor de saus 25 gram boter, voeg 50 gram bloem toe en roer tot het smeuiig is. Voeg geleidelijk de melk toe, breng aan de kook en roer goed totdat de saus op dikte is.
Roer de uitgelekte groenten door de saus en doe ze in een ovenvaste schaal.
Verdeel de aardappelpuree erover, bestrijk met wat melk en bestrooi met het restant van de kaas.
Bak 25-30 minuten, totdat bovenkant mooi goudbruin is.
Lesje
Toen ik hem, half lachend, zei dat die titel wel erg actueel was, stak hij meteen van wal. En voor ik er erg in had, was ik in een politiek debat verwikkeld. Nou ja, debat… De koopman was van Arabische oorsprong en gaf me een lesje over de toestand in Egypte. Armoe en corruptie waren de steekwoorden. En vooral hoe Moebarak de boel onderdrukt had en al die jaren zijn eigen spaarrekening gespekt had. Het werd steeds meer. Sprak hij eerst nog van miljoenen, weldra rolden de biljoenen en triljoenen over zijn tong als regendruppels op een hostablad. Leo keek van verre toe. Ik had me hierin gewurmd, ik moest het zelf ook maar oplossen.
Maar uiteindelijk hield hij op. Met als laatste opmerking dat we “vooral niet moesten slapen, maar goed wakker blijven en je verstand gebruiken”. Ik knikte nog maar eens vriendelijk en met een wederzijds “Insjallah” gingen we elk ons eigen weg.
Jaar van het Konijn
Volgens de Chinese Astrologie begint vandaag het Jaar van het Konijn.
Je bent een Konijn als je geboren bent in één van deze periodes: 29 jan 1903 - 15 feb 1904 WATER-KONIJN Jupiter in Vissen 14 feb 1915 - 2 feb 1916 HOUT-KONIJN Jupiter in Vissen 2 feb 1927 - 22 jan 1928 VUUR-KONIJN Jupiter in Vissen/Ram 19 feb 1939 - 7 feb 1940 AARDE-KONIJN Jupiter in Vissen/Ram 6 feb 1951 - 26 jan 1952 METAAL-KONIJN Jupiter in Ram 25 jan 1963 - 12 feb 1964 WATER-KONIJN Jupiter in Ram 11 feb 1975 - 30 jan 1976 HOUT-KONIJN Jupiter in Ram 29 jan 1987 - 16 feb 1988 VUUR-KONIJN Jupiter in Ram 16 feb 1999 - 4 feb 2000 AARDE-KONIJN Jupiter in Ram Wie wil weten welke eigenschappen een Konijn heeft, kan o.a. op deze, deze of deze sites kijken.
ATC’s
Dit keer deed ik mee met de Sprookjes-swap van de Dutch ATC-group op Flickr. Ik koos voor De Chinese Nachtegaal, De Kleine Zeemeermin en De Dans van de Kraanvogel en maakte 3 ATC’s voor elk sprookje. Hieronder zie je er telkens twee, de andere zijn inmiddels opgestuurd.
Wil je ATC’s ruilen, stuur me een mailtje.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tuinvogels
| Wie vandaag een halfuurtje de tijd heeft, kan meedoen met de tuinvogelteldag. Vogels in de tuin zijn voor mij onontbeerlijk en ik geniet dan ook van mijn meesjes, roodborstjes, heggemussen en merels, die er zo nu en dan komen foerageren. |
![]() |
Maar het wordt deze brutale mus voor het allerlaatste thema van Take-a-pic Hij zat niet in mijn tuin, maar op een hekje langs het Canal Grande in Venetië en wachtte met ongeduld tot wij onze pizza’s op hadden.
Vanaf volgende week start een nieuwe foto-challenge: Stuureenfoto. Elke zaterdag maak ik daar een thema bekend, waarop gereageerd kan worden. Ik hoop op veel reacties.
















