Nog eens testen

Heel veel gezocht, wel wat gevonden. Maar nog steeds niet zeker of het allemaal klopt. Dus nog maar weer een keertje testen.

Update: Op mijn laptop leek het prima te werken. Maar daar kon nog niet gereageerd worden. Ergens werkt op mijn mobiel de JetPack app tegen. Die blijft verbonden met een oude en niet meer gebruikte website (Stuureenfoto). Ik vermoed dat daar het JP abonnement aan hangt.

Dus nu eens kijken wat zoonlief hierop te melden heeft en hoe een of hij het kan veranderen………..

Weer testen

Ditmaal eens kijken of een bericht gepland kan worden en om 06.00 uur ook echt gepubliceerd wordt.

update:

niet op tijd geplaatst. Dat deed ik via mn telefoon. En toen geen mogelijkheid te reageren.

Test

Nee, ik ben er nog niet uit. Ergens zit een bug, in de verbinding met WordPress en/of Jetpack.

Maandag met muziek

Net als in voorgaande jaren begin ik de week met muziek. Met gezellige, vrolijke of sentimentele liedjes in het Nederlands of in andere talen.
Misschien herken je er een of zijn ze helemaal nieuw en fris. Het uitzoeken brengt mij veel plezier en ik hoop dat jij ze ook met genoegen beluisteren zal.

Als de clip niet start, dit is de link

Nieuwe maand, dus weer een nummer van Charles Aznavour. Dit keer is de vertolkster Britta Maria en zij zingt “Trop tard”. En wat minder bekend nummer.

Vrolijk Pasen

img_20260403_2122350717545244133151450995

Al mijn lezers en lezeressen wens ik een vrolijk Paasfeest toe. Met een gezellig paasontbijt, eieren en andere lekkere dingen.

Hier lonkt al weken een schaal met kleurige paaseitjes naar mij. Gewoonlijk koop ik die eitjes spaarzaam in, maar dit keer liep het een beetje uit de hand. Had ik bij de ene super ingeslagen en Leo bij een andere winkel. Zo hadden we dus een aardig voorraadje aangelegd en kwam ik vorige week tot de ontdekking dat ik meer dan een kilo paaseitjes in huis had.

Veel te veel natuurlijk, dus wordt regelmatig snoepen. Deze week mag ik wel ietsjes meer nemen, maar daarna moet ik me toch weer beperken. Het zal nog wel even duren voor die hele voorraad op is………

Bron: Google foto’s

Recept

Bij het recept voor Bonensoep beloofde ik het recept van lekkere en snelle broodjes te geven. Ik ontdekte dit recept op Instagram. Daar werden 8 tot 10 broodjes gebakken, maar dat is veel te veel voor ons tweetjes. Ik deelde het recept dus door de helft. En ik bakte de broodjes niet in de oven, maar in de airfryer. Dat apparaat is voor veel meer te gebruiken dan alleen voor het maken van diepvriesfriet.

Dit recept vond ik op Instagram.

Voor 4-5 broodjes:

Bron: Instagram / Smarticularnet

250 gram meel
150 gram magere kwark
50 ml olie
50 ml melk
½ pakje bakpoeder (7-8 gram)
½ theelepel zout

Meel, zou en bakpoeder vermengen; kwark, olie en melk door elkaar roeren en dan droog en nat bij elkaar doen en mengen tot een stevig deeg ontstaat. Niet te veel mengen, het mag een beetje kruimelig zijn.

Deeg in stukken 4-5 verdelen; in voorverwarmde airfryer bakken op 160 graden; ongeveer 16-20 minuten.

Opgeruimd

img_20260321_223721386154234919082933205

Een tijd lang was mijn kruidenkast een rommeltje. Potjes in verschillende soorten en maten, groot en klein door elkaar. Sommige potjes schots en scheef, niet goed passend of een beetje kapot. Nou ja, een rommeltje.

Maar ik had van die handige rekjes in dat kastje, waar sommige potjes precies in pasten. En zulke potjes waren niet meer te krijgen. Zoeken, nog eens zoeken maar, helaas, ze waren niet meer te koop. Dus alles weg mieteren en opnieuw beginnen. Dat kostte me een beetje moeite. Maar vorige week was de kogel dan toch door de kerk.

Er werden 36 potjes met etiketten bezorgd en ik kon in het weekend aan de slag. Bijna alle potjes zijn vol en staan nu netjes in het kruidenkastje gerangschikt op alfabet. Het rommelige blaadje met losse potjes heeft nu ook een plek in dat kastje. Alleen de olieflessen staan nog bovenop.

Er zullen in de loop van de tijd wel wat potjes sneuvelen, wat kruiden verdwijnen omdat ze te weinig gebruikt worden. Maar voorlopig geniet ik van een net en opgeruimd kruidenkastje!

Gefopt

Vandaag is het typisch een dag om mensen te foppen. Een tijdje was het niet erg in de mode. Maar nu zag ik al meerdere dingen voorbij komen waar je even een vraagteken bij kan zetten.

  • Lidl die sexy lingerie in de echte Lidl-kleuren met ingang van vandaag op de markt gaat brengen.
  • Jumbo heeft wat nieuws. Geen hartige maar zoete worstenbroodjes, met chocola overgoten. Ja, ja.
  • Gegraveerde rookworst, natuurlijk bij de HEMA te krijgen.
  • En wat denk je van Monkey Town, die ineens een speelparadijs voor ouderen wordt. Compleet met Nedeland in beweging-presentatrice Olga Commandeur.
  • Een persoonlijk in te stellen toontje dat je hoort bij het in- en uitchecken van de RET.
Bron: Facebook / HTM

Er zijn er vast nog meer te vinden. Maar één springt er voor mij uit.

En dat was de aankondiging van HTM dat je binnenkort (vanaf 1/4/2026 dus) met een cabrio-tram door Den Haag kunt rijden.

Ik heb zo mijn twijfels over de geloofwaardigheid.

Maar als het waar is, wil ik wel meerijden. Maar dan alleen wel als onze eigen persoonlijke trambestuurder die tram rijdt.

Wat staat daar?

img_20260324_103313947382701860268387132

“Ja hoor, maak maar een foto”, zei onze zangdocente. En dus zette ik de achterkant van haar hoodie op de foto.

“Eigenlijk is het mijn vestje voor de maandag. Dan kunnen sommige mensen een beetje zeuren en ik ben dan nog een beetje in weekendstemming. Maar ik kan het natuurlijk op elke dag aantrekken”.

En zo is het. We moesten er allemaal om lachen. En zeuren doen wij zeker niet. Zangclub Plus zoekt het in leuke nummers.

En zingen we een keertje een beetje vals, wie maalt erom? We hebben vooral veel plezier!

Poster

De poster op onze kalender van afgelopen maand brengt ons naar Japan, het land van de Rijzende Zon, Mount Fuji, kersenbloesem en adembenemende herfstkleuren.

Twee keer waren we in dat land. En beide keren waren we telkens verbaasd over de netheid en de schone straten.

Maar we genoten van de mooie tuinen en parken. En we reisden van hot naar her in supersnelle en zeer comfortabele treinen.

We zouden best nog wel eens een keertje terug willen, maar zo’n lange reis is ons nu te veel van het goede. Daarom dus maar die kalender, om regelmatig opnieuw te genieten van eens gemaakte reizen.