Vlinders

De vlinders bij Take a word herinnerden mij aan de kaart die ik laatst stuurde aan een vriendin en het cadeaudoosje dat ik ook voor haar maakte.
Vlinders alom, nietwaar
 

The butterflies with Take a word reminded me of the card I made for a friend, together with the little box I packed her present in.

Butterflies everywhere!

 

Zelfgemaakt

Regelmatig gaan we bij vrienden eten en natuurlijk neem je dan iets mee. Dit keer was dat een flesje met likeur van Wilde Vlierbessen.In een gezellig papiertje verpakt en met een zelfgemaakt toepasselijk label eraan.

Op de achterkant een recept voor een toetje met de likeur.

   

 

Matjes

Matjes vlechten, dat is een tijd geleden. Op de kleuterschool, dat weet ik heel zeker. Zwarte matjes, waardoor ik oranje en gele strookjes moest vlechten. Eén op, één neer. Helaas was ik toen al tamelijk eigenwijs en probeerde ik wat het zou worden als ik één op en twee neer deed.
En dacht je dat de juf dat mooi zou vinden? Nou vergeet het maar! Nee, Elsje, dat doe je zo niet. Netjes telkens maar één op, één neer.
Het gekke is, dat ik nog altijd iets anders wil dan staat aangegeven. Met alles: recepten, breiwerken, patroontjes…. Ik moet en zal er mijn eigen inbreng in hebben. Al verander ik maar één klein dingetje.
En sommige mensen vinden dat nog altijd eigenwijs en recalcitrant…. Nou, lekker puhh!

Bron: http://www.historischmuseumdeventer.nl

Zelfgemaakt

Helemaal zelfgemaakt is dit kookboekje niet, want ik nam hiervoor een HEMA-fotoalbum. Daarin passen  de correspondentiekaarten van A6-formaat, die ik gebruik om recepten op uit te printen.

De omslag maakte ik van een leuk bedrukte theedoek. Een etiket erop en daarmee had ik een persoonlijk kookboek dat door de ontvanger kon worden aangevuld met eigen recepten.

Zomer

In plaats van zelf een vrijdagse foto op haar blog te plaatsen te plaatsen, vraagt Chantal vandaag anderen om een foto-link met een zomerse inslag.
Nou, als het niet regent zit ik graag in mijn tuin. En daarnet leek het even op, zon en zelfs een beetje warm.
Maar de afgelopen weken was dit, helaas, het geijkte ZOMER-beeld:

Alles wel mooi groen, maar nat, nat en nog eens nat.....

Wandelen

Wandelen is heerlijk. Lekker in de vrije natuur, rugzakje mee met boterhammetjes en wat te drinken en dan lopen. Soms een kort stukje, dan weer een stevige wandeling van vele kilometers. Meestal samen met mijn man of met een stel goeie vrienden.
We starten bij voorkeur met lekker weer. Koud is niet erg, maar nat is vervelend. Een klein buitje onderweg, daar kunnen we wel tegen.
Maar de Vierdaagse wandelen, ik moet er niet aan denken. Niet alleen vanwege de lange afstanden (want 50 kilometer is wel erg lang), maar ook vanwege de drukte. Met z’n ruim 40.000-den op pad. Nee, das niks voor mij!
Maar alle mensen die vandaag starten, wil ik wel een fijne Vierdaagse wensen. Met lekker wandelweer en zonder al te veel blaren.
 

Zelfgemaakt

  Voor de geboorte van het kleinkind van een vriendin maakte ik deze babyschoentjes. Het was een beetje priegelwerk, maar zeker de moeite waard. Met een bijbehorend  doosje (ook zelfgemaakt natuurlijk) werd het een leuk cadeautje.

 

Het idee voor de schoentjes is niet van mezelf, maar haalde ik van deze site. Daar staan nog heel veel andere leuke ideetjes op!

Zelfgemaakt

Om alle knutsel- en stempelspulletjes op te bergen, kocht ik laatst een ladenkastje bij het grote Zweedse warenhuis. Het past mooi onder de tafel die ik er ook kocht en met 6 laatjes kan er veel in worden opgeborgen. Maar toch ontbrak er nog iets aan. Want alle steentjes, letters, bloemetjes, brads en andere versieringen wilde ik netjes opbergen.  Ik zocht een verdeler, maar besloot uiteindelijk zelf iets te maken. Maten opnemen, karton uitzoeken en twee avonden flink doorwerken resulteerde in 15 vierkante doosjes, die perfect passen. Genoeg ruimte voorlopig om alles netjes te sorteren.  

Ik maakte ook nog een langwerpig doosje om wat grotere letters in te bewaren. Misschien maak ik er daar ook nog wat van, zodat ik zelfs 2 lagen in het laatje kan bergen.
In de andere laatjes heb ik papier, inkt, sponsjes, stempelkussen en nog veel meer gestouwd.

Zelfgemaakt

Een paar zelfgebakken koekjes, verpakt in een gezellig, ook zelfgemaakt, doosje. Dat is toch een leuk aardigheidje als je op visite gaat?
Voor de koekjes gebruikte ik dit recept. Ik heb ze al vaker gemaakt en ze zijn heerlijk!

Een verpakking matzes bracht me op het idee voor het doosje. Het was eerst wat puzzelen, rekenen en nauwkeurig uitmeten om het doosje te tekenen en uit te snijden.
Daarna geschikte stempels uitzoeken en het papier bestempelen. Als laatste het doosje in elkaar zetten en voilà.