Le feutre taupé, een grappig liedje van Charles Aznavour, dit keer ten tonele gevoerd door Miss Helen en The Swing French Cookers.
Category Archives: Zoeken en vinden op internet
Maandag met muziek
Een bekende song, Blue sky, maar in een nieuw en wat rustiger jasje van Postmodern Jukebox met Allison Young. En mocht de regen neer vallen op deze maandag, is er dus nog altijd een blauwe lucht om te bezingen.
Borstels en bezems

Sinds lange tijd liep ik weer eens over de Lijnbaan. Al lang niet meer de chique winkelstraat die het vroeger was. Toen allerlei mooie zaken, nu voornamelijk (vr)eettenten, goedkope mode- of sneakerwinkels. Of ben ik te oud voor deze tijd?
Toen de Lijnbaan in 1953 werd geopend, werkte mijn zus op het Stadhuisplein. Je kunt je voorstellen dat al die fraaie winkels door haar en haar collega’s druk bekeken werden. Hoeveel dromen over mooie schoenen, tassen, fraaie japonnen en nog veel meer (toen) te dure aankopen zullen er wel bij elkaar gedroomd zijn.
Er zaten toen ook nog veel speciaalzaken. Er was de handschoenenwinkel van Laïmbock en de winkel van Th. Malais, gespecialiseerd in borstels, zeemlederen lappen en stofdoekenmandjes. Mijn zus was toen 23 en had al vaste verkering. Er was sprake over verloven en trouwen.
Ik hoorde haar wel met mijn moeder praten over ragebollen, meubelborstels, sponsen en hoe je het best kon ramen lappen. En waar die spullen moest kopen.
Zoiets ging mij niet aan. Mijn interesse lag bij een andere speciaalzaak op de Lijnbaan, die van Meijer en Blessing, voor speelgoed.
De zaak van Malais is al weer jaren weg, opgegaan in een ander bedrijf of gewoon failliet bij gebrek aan klanten. Stofdoek en meubelschuiers zijn vervangen door swiffer en microvezels.
Maandag met muziek
Vandaag een zangeres, die ik eigenlijk niet zo goed ken. Maar toch, ze zingt de sterren van de hemel. Geniet dus van Hélène Seggara met “Il y a trop de gens qui t’aiment”
Maandag met muziek
Kom, laten we weer fris en vrolijk aan een nieuwe week beginnen, met Oquestrada in Oxala te veja
Zonder commentaar

Maandag met muziek
Een oudje, maar nog altijd een lief liedje. Georges Brassens met Les sabots d’Hélène.
Maandag met muziek
Een artiest die we kenden in een geheel andere hoedanigheid, maar ik prefereer hem toch als artiest.
Oud politicus Boris van der Ham in”Opstaan”. Niet echt een heel positieve kijk, maar helaas, we moeten het er toch mee doen.
Maandag met muziek
Stoere mannen, zware motoren, mooie vrouwen. Alles is er om met Chris rea “The road to hell” te gaan berijden.
Verkeerd begrepen

Om de plaatjes van Evert Kwok moet ik vaak lachen.
De tekeningetjes zetten je altijd op het verkeerde been.
Je moet een beetje omdenken of dwars denken. En er zitten doordenkers tussen.
Ik weet niet precies hoe ik het moet noemen.
Deze deel ik graag. Typisch een geval van:
“dan heb ik de instructies verkeerd begrepen”.
En het was toch zo duidelijk…!!
