Uitdaging

Bij The Craft Stamper Blogis net een nieuwe uitdaging gestart. Nu de kerstkaarten klaar en verstuurd zijn, is het weer tijd om aan een uitdaging mee te doen. De opgave was om een kaart te maken met de “Ombré techniek” én een of meer stempels te gebruiken.Ik emboste een kaart en gebruikte diverse kleuren distress inkt om een regenboogeffect te krijgen. Theekop en theepot zijn gestempeld en gestanst, klein kaartje met zelfgeschreven tekst erop om het af te maken. Hopelijk bevalt het jullie!

The Craft Stamper Blog just started a new challenge. Now my Christmas cards are all ready for sending away I loved to participate in this challenge for a card made with the “Ombré technique” and to use one or more stamps.

 

So I embossed a card, coloured it with several distress inks to get an rainbow effect. Cup and teapot are stamped and cut out with dies. Just a smal handwritten card to complete it all. Hope you like it!

Zo goed als perfect

Met heel veel plezier bekijk ik TV-programma’s waarin koks streven naar perfectie. Die perfectie streef ik zelf niet na, het gaat mij vooral dat het lekker is. Maar ja, het oog wil ook wat. En zo´n stoofpeertje dat nog helemaal heel is, steeltje er aan, maar toch het klokhuis verwijderd. Hoe doen ze dat?
Kijk hier, hoe Jeroen in Dagelijkse kost zoiets doet. Het recept past prima in het kerstmenu:

 

Klik op de foto om het filmpje te starten

 

Tuin

De tuin is weer winterklaar gemaakt. De grootste takken zijn gesnoeid, de bladeren bijeen geharkt en de lange slierten an wingerd en blauwe regen getemd en over de pergola gelegd. Zo ligt de tuin er weer netjes bij.
En dus vond ik dit gedicht, dat ik ontdekte in de Kruidtuin in Leuven, wel toepasselijk:

Gedicht

CourgettesCourgettes, uien, een pompoen
de aardbeiplantjes schieten uit
een laagstamboompje vol met fruit
en veel tomaten, maar nog groen

de bonen rijp reeds voor de pluk
de prei wat mager en fragiel
maar levensvatbaar en stabiel
al was die vorig jaar mislukt

ik kuier door de tuin en kijk
naar mijn verbond met de natuur
en inspecteer er heel secuur
wat groeit en bloeit en af en toe

valt mij ook onverhoeds op hoe
ik steeds meer op mijn vader lijk

© bert deben

  

Dit gedicht van Bert Deben won de 3e prijs op de Poëziemiddag te Hillegom op 3 november

 

Ook hij

Al een paar jaar heb ik een smartphone en daar ben ik ook erg blij mee. Echtgenoot minder, want hij vond het maar niks dat getuur op een schermpje. Hij heeft me er heel wat mee geplaagd en wist zeker dat hij nooit, nooit…..
Maar zeg nooit NOOIT. Want hij zat steeds vaker en langer achter de computer, er was altijd wel iets te bekijken, op te zoeken, te mailen……
En toen kreeg hij een tablet. Hij was meteen verkocht…. Het ding ging mee op vakantie, want als je er nu eenmaal een hebt…. dan gebruik je hem ook nietwaar?
Oh ja, natuurlijk ik heb hem de eerste tijd flink geplaagd. Maar ook hij behoort nu tot de “schermverslaafden”.
 

 

Lekker?

Als ik bak, dan wil dat zo natuurlijk mogelijk doen. Dus natuurlijke ingrediënten zoals bloem, suiker, boter of olie. Als er al eens iets versierd of gekleurd moet worden, dan gebruik ik ook daar natuurlijke kleurstof voor. Je komt een heel eind met bieten-, frambozen-, spinazie- of wortelsap. Het ziet er vaak wel wat fletser uit, maar je vergiftigt jezelf en anderen niet met allerlei chemische spullen.

 

Bron: Pinterest

Degene die deze cake bakte, heeft deze bedenkingen echter niet. Want zoveel felle kleur kun je niet op natuurlijke wijze bereiken. Spectaculair is het zeker, maar of ik het ook lekker zal vinden?