Vorige week bakte ik een groot plateau “scrabbleblokjes” voor de high tea van onze scrabbleclub. Een compleet scrabblebord paste niet op mijn bakblik, maar de boodschap kwam toch over.
Category Archives: Hobbies
Uitdaging
| Bij The Craft Stamper Blogis net een nieuwe uitdaging gestart. Nu de kerstkaarten klaar en verstuurd zijn, is het weer tijd om aan een uitdaging mee te doen. De opgave was om een kaart te maken met de “Ombré techniek” én een of meer stempels te gebruiken.Ik emboste een kaart en gebruikte diverse kleuren distress inkt om een regenboogeffect te krijgen. Theekop en theepot zijn gestempeld en gestanst, klein kaartje met zelfgeschreven tekst erop om het af te maken. Hopelijk bevalt het jullie!
The Craft Stamper Blog just started a new challenge. Now my Christmas cards are all ready for sending away I loved to participate in this challenge for a card made with the “Ombré technique” and to use one or more stamps. |
![]() |
So I embossed a card, coloured it with several distress inks to get an rainbow effect. Cup and teapot are stamped and cut out with dies. Just a smal handwritten card to complete it all. Hope you like it!
Huisvlijt
Zo goed als perfect
Met heel veel plezier bekijk ik TV-programma’s waarin koks streven naar perfectie. Die perfectie streef ik zelf niet na, het gaat mij vooral dat het lekker is. Maar ja, het oog wil ook wat. En zo´n stoofpeertje dat nog helemaal heel is, steeltje er aan, maar toch het klokhuis verwijderd. Hoe doen ze dat?
Kijk hier, hoe Jeroen in Dagelijkse kost zoiets doet. Het recept past prima in het kerstmenu:
Tuin
De tuin is weer winterklaar gemaakt. De grootste takken zijn gesnoeid, de bladeren bijeen geharkt en de lange slierten an wingerd en blauwe regen getemd en over de pergola gelegd. Zo ligt de tuin er weer netjes bij.
En dus vond ik dit gedicht, dat ik ontdekte in de Kruidtuin in Leuven, wel toepasselijk:
Lijnen
“Lijnenspel” is het thema van deze week bij Stuureenfoto. Daar staat een foto van Londen, maar in eerste instantie dacht ik aan Rotterdam, waar immers altijd wel iets gebouwd wordt. Maar ook in de haven vind je krachtige lijnen terug, zoals hier:
Gedicht
| CourgettesCourgettes, uien, een pompoen de aardbeiplantjes schieten uit een laagstamboompje vol met fruit en veel tomaten, maar nog groen de bonen rijp reeds voor de pluk ik kuier door de tuin en kijk valt mij ook onverhoeds op hoe © bert deben |
Dit gedicht van Bert Deben won de 3e prijs op de Poëziemiddag te Hillegom op 3 november |
Ook hij
Simpel
Het is soms best lastig om nauwkeurig iets te vouwen. Hier wordt een prima methode getoond, simpel en effectief:
(met dank aan Boekbinderij Wilgenkamp)
Lekker?
| Als ik bak, dan wil dat zo natuurlijk mogelijk doen. Dus natuurlijke ingrediënten zoals bloem, suiker, boter of olie. Als er al eens iets versierd of gekleurd moet worden, dan gebruik ik ook daar natuurlijke kleurstof voor. Je komt een heel eind met bieten-, frambozen-, spinazie- of wortelsap. Het ziet er vaak wel wat fletser uit, maar je vergiftigt jezelf en anderen niet met allerlei chemische spullen.
|
Degene die deze cake bakte, heeft deze bedenkingen echter niet. Want zoveel felle kleur kun je niet op natuurlijke wijze bereiken. Spectaculair is het zeker, maar of ik het ook lekker zal vinden?









