Hoewel alles tegenwoordig steeds meer en meer digitaal gaat, krijg ik nog wel zo nu en dan een brief van het ziekenhuis, met daarin een afspraak aankondiging. Prima zou je denken… Maar dan moet zo’n brief wel up-to-date zijn.

Laatst had ik nog iets meer info nodig, dus belde ik het nummer in de brief. Helaas, dat bleek al sinds april 2024 niet meer in gebruik.
En omdat de afspraak niet in het ziekenhuis zelf was, maar in een buitenpolikliniek, zocht ik het adres. Ik weet wel waar het is, maar niet hoe de straat daar heet. En dat moet je wel weten als je de navigatie wilt gebruiken.
Dan maar op zoek naar het telefoonnummer van de specialist. Nee, ook niet in de brief te vinden. En tenslotte ontbrak ook nog de informatie over een -gebruikelijk- laboratoriumonderzoek, dat minimaal één week tevoren moet gebeuren.
Na veel zoeken op de ziekenhuis-website had ik eindelijk iemand aan de lijn. Verbazing over mijn vragen. “De meeste mensen weten wel waar de poli is”. Vooronderzoek…..? Oh ja, dat moet wel gebeuren. Formulier? Eh, …. oh dat stuur ik u dan nog.
Ik verbaas me over dat soort brieven. Wel info over wat je moet betalen als je niet komt opdagen (prima), maar de meest essentiële gegevens ontbreken. Zet er simpelweg in: wie, wat, waar en wanneer? En check of aan alle voorwaarden is voldaan. Of ben ik te kritisch?
Dit is beslist niet goed, niet zorgvuldig. Ik heb, tot nu toe, hele goede ervaringen met het UMC Utrecht.
Het is overal zo moeilijk om een echt mens aan de lijn te krijgen om een vraag te stelen.
Kreeg gisteren ook een e-mail van ziekenhuis met 3 linken waarvan er 2 niet meer klopten.
Slordig hoor. 🙁
Zeker niet kritisch, zoiets mag in een ziekenhuis toch eigenlijk niet de deur uit.
dat is inderdaad vaak best lastig om bruikbare informatie te vinden op internet, flink doorzoeken en vooral helemaal naar beneden scrollen dan wil je soms wel een tel.no. vinden. het lijkt wel of er niet meer praktisch wordt nagedacht! In ieder geval worden onze hersentjes nog goed getraind!
De administratie op poliklinieken en ziekenhuizen kunnen inderdaad soms onduidelijk of ongestructureerd zijn,wat kan leiden tot misverstanden.
Waar niet….denk ik dan!
Maak het ook wel eens mee maar kom er meestal wel uit hoe het zit.En heb me voorgenomen er heel rustig onder te blijven.
Nee, je bent niet te kritisch, ‘ze’ maken het soms (heel) moeilijk…
Lie(f)s.
Deze brief voldeed bepaald niet aan de voorwaarden die bij een duidelijke communicatie horen. Ergerlijk!