Hopeloos ouderwets!! Dat vinden onze kinderen omdat we rekeningen, tickets en voor ons belangrijke dingen nog uitprinten. Die staan toch in je inbox, op je mobiel, laptop…
Maar wat is er op tegen een tastbaar papier te hebben, dat netjes kan worden opgeborgen en stante pede terug te vinden is? In een map of ordner, alfabetisch of op soort? Of na gebruik in de papierbak verdwijnt?
Wat is er mis met een rekening per post? Nu krijgen we soms een rekening, die gedownload moet worden. Wil je hem bekijken moet ie omgezet worden naar het juiste formaat, .pdf of iets anders.
Of nog erger, de prijsopgave van de Tandartskliniek komt met een code. Die moet je opvragen in je mailbox, terug naar de post zelf, intoetsen en dan… hèhè… daar istie. Ik zie niet in dat zoiets makkelijker is dan een blaadje waarop je meteen kan zien hoeveel het bedrag uiteindelijk is.
Dus kochten we laatst weer een nieuwe printer. De oude was niet echt kapot, maar het inktkussen was vol. En dat verwijderen en een nieuw plaatsen, dat kostte een vermogen. Beter dus een nieuwe printer. En dat vind ik nou hopeloos verspillend…!
Ja, en alle barcodes die je dan moet scannen.
Ook zoiets.
Wij zijn er niet mee opgegroeid.
Niet mis mee, gewoon doen wat je het bestebevalt.
Ja, ergens heb je gelijk… Als je een papieren versie hebt, dan moet je er toch iets mee. In elk geval opbergen op de juiste plek en daardoor achteraf vindbaar.
Ik ben bang dat veel mensen dat digitaal niet doen en hoe kun je dan nog iets terugvinden?
Mijn man print ook nog alles uit hoor, en we zijn nèt 60…
Onze kinderen vinden ook alles ‘ouderwets’ van ons, niet op een vervelende manier, maar je ziet gewoon dat het een andere generatie is.
Als ik een keer wat moet printen kom ik vaak tot de ontdekking dat die het niet doet, schoongemaakt moet worden of iets ander aan de hand is… Liever alles digitaal dan maar de helft digitaal.
Ik vond vroeger de hele administratie ook veel makkelijker. Post die binnenkwam bekeek ik en als er meteen actie moest worden ondernemen deed ik dat. De rest ging in la, en als salaris binnen was betaalde ik wat betaald moest worden en deed de andere dingen die geen haast hadden gehad, daarna gingen de papieren in een map. Om de 6 maanden ging ik door de map en gooide weg wat kon of borg het in archief op.
Nu komt er een e-mail binnen en moet een van de door jou aangedragen dingen om het te zien. Ik heb dan wel allemaal mappen op harde schijf (die ik ook regelmatig back up) maar het is zo weinig zichtbaar wat nog later aandacht nodig heeft of al afgehandeld is en alleen nog tijdje bewaard moet worden.
Printen doe ik niet vaak maar wel als ik het beter wil bekijken omdat het op scherm soms slecht zichtbaar is
Hier nog eentje, hoor. 😉
Wij printen ook. Zolang het kan!
Heb zelfs geen printer, en ben vaak lekker ouderwets. Koop in ’t station, indien mogelijk, zelfs nog ticketjes aan ’t loket… 😉
Lie(f)s.
Ik vertrouw mijn mobiel gewoon niet, dus ik ben ook nog een ijverige printer.
Wij vertrouwen minder op de electronica dan de generatie na ons. Ik loop ook nog vaak met een geprinte ticket …